Friday, March 02, 2007

A 'Weird' Meme

Today, this famous Ah Pek came to ‘visit’ me
Wuah…he made me feel very, very happy
This ‘taikor’, gua sungguh hormati
Sapoter dia banyak, tak dapat dikira jari

Wahai, Ah Pek, lu datang bawa satu meme
Macam passing the baton, lu hantar to me
Adoi…gua mia otak already cukup foggy
Summore have to confess weird things about me

OK, hmmmmm….lemme, lemme see
No. 1, ada kawan-kawan komen to me
Diorang rasa saya agak weird sekali,
Boleh makan cornflakes 3 kali sehari

No. 2, buku tak baca, cinema gua tak pergi
Kawan tanya, “Apa lu buat tiap-tiap hari?”
Ah…No. 3, gua beri tahu semua kat sini
TIDUR, itu saya mia hobi.

No. 4, Lepas bangun, gosok gigi, muka kasi cuci,
Masuk bilik, gua boleh tidur balik lagi.
No. 5, kuat tidur, tapi gua rasa jarang bermimpi
Tarak nombor untuk Toto, Magnum dan 4-D

No. 6, Shopping, gua tak gila, gua tak berapa gemari,
Kawan saya kata gua ini perempuan weird sekali.
Bukan ini saja, saya kena cakap satu kali lagi
Buat tag and meme, gua ni memang ada allergy



Ah Pek, the meme is done, but I shall not tag anybody. ^O^
 
posted by nyonyapenang at 8:52 PM, |

27 Comments:

Nyonya memang terror sekali
Buat meme berbentuk puisi
Ah Pek nampak sure puji
Lain kali pasti tag lagi :D
  At 12:31 AM Blogger Wennn said:
Wah lau eh... Nyonya hebat huh you!! Buat meme pun ada gaya lor... Very keng la U!!!! Okie okie next is my meme oredi okie...
  At 1:04 AM Blogger  Lee said:
Hi Nyonya, I read your comments, Angel's and Wenwen's and I am most impressed with your and their Malay language. Outstanding! You guys studied Malay as 1st language I guess?
Guess I need a Malay/English dictionary to make out what you guys chat about. Oh well,...UL.
ps, Nyonya, what is "meme"?
  At 6:52 AM Blogger may said:
nyonya, you very the gengg liao! can berpantun summore. conflakes 3 times a day?! lol!
  At 9:27 AM Blogger KopiSoh said:
Wah salute to Nyonya, well done lah. very poetic some more.
  At 10:51 AM Anonymous Anonymous said:
Hahaha... rupa rupa nya,
nyonya seorang rapper,
yang tentu paling terror,
Gua nampak pun mau ketuk kepala.
  At 12:25 PM Blogger Ah Boy said:
This comment has been removed by the author.
  At 12:25 PM Blogger Ah Boy said:
This comment has been removed by the author.
  At 12:27 PM Blogger Chen said:
nyonya manyak terror
mandai berpuisi woh
gua manyak salute
hebat sungguh :D

mmm.. eating cornflakes 3 times a day? psss.. zzz is my hobby too ;)
zzz is better than watching movies :P
  At 12:40 PM Anonymous Anonymous said:
Sniff....nyonya..I feels so hurts!

Y you don't do my "meme"?

http://mott.blogsome.com/2007/02/27/5-reasons/

Sniff......
  At 1:17 PM Anonymous Anonymous said:
wah nyonya mia puisi oso very chun leh! sungguh hormat u!!
*clap clap...whistle! standing ovation, tabik*

Very terror wor.
  At 3:24 PM Anonymous Anonymous said:
haha baguih betul puisi ini! *clap clap*

:D

psst.. tidor, itu saya mia hobi jugak ;)
  At 4:08 PM Blogger 13th Panda said:
gwa pun rasa u wierd, tidak berapa gemari shopping..*rub chin*
angel,
orang berbudi, kita berbahasa.
kena tag, gua kena balas sekali-sekala



wennnn,
errr....meme, gua ada sikit allergy wor. :))


Hi Uncle Lee,
'meme' is something you write based on a topic given. so this particular 'meme' i am suppose to write 6 'weird things' about myself.
For me, I came from English school with Bahasa Malaysia as a language subject only. That's why you see what I wrote semua pun campur-campur liao.
And, thanks alot for your compliments. :)

may,
hahahha.....my foggy brain needs a jolt.

firehorse,
kamsiah-kamsiah. :)

ah pek,
kamsiah-kamsiah for giving me the honour. :)

dr chen
hahahha...sikit-sikit tipu lar.

mott
**sayangzzzzzz-sayangzzzz**
gua cuba buat next week, okie?

laundryamah,
hentam saja nia lar. kakakakak....

cocka doodle
**gives a curtsie**
kamsiah-kamsiah.

_butt,
tenkiu, tenkiu. :D

13th Panda,
itulah dia....'weird' mia meme. LOL
  At 10:04 PM Anonymous Anonymous said:
Walaupun nyonya ada meme allergy
Pasti I tag nyonya lain kali
Sebab I syiok pantun macam ini
Muram-muram pun pasti jadi happy!
Wah, meme yang berpantun! So 'cun' wan some more... respect, respect!
  At 10:45 PM Blogger Jonzz said:
Walao, hebat nyonya ini
Buat meme bentuk puisi
Tapi baca 3/6 kali
Yang weird tu pasal tidur dan mimpi
  At 2:33 AM Blogger jazzmint said:
wahh..pantun meme
  At 4:09 PM Blogger famil said:
Nyonya. happy chap goh meh!
  At 9:12 PM Blogger savante said:
Ah Pek yang mana datang ni?
hi giddy tiger,
a warm welcome to you!
lu melawat, gua happi,
tag & meme, gua memang ada allergy,
bila cukup tidur dan otak no foggy,
gua cuba buat kawan-kawan geli hati.



hi ban,
a warm welcome to you too!
jemput masuk...make your self feel at home. :)

jonzz,
puisi jonzz buat gua berkering gusi,
betul-betul 'weird' la, gua ini!

jazzmint,
hehehehe.....

famil,
kamsiah.
you have a joyous chap goh meh too! :)

savante,
ini Ah Pek datang dari Port Dickson.
check out my links. :)
  At 2:13 AM Anonymous Anonymous said:
Nyonya memang bergaya sekali,
Jawab meme dengan puisi,
Harap bukan hanya sekali,
Dapat baca Nyonya punya puisi.

*clap* *clap*
  At 12:21 AM Blogger Unknown said:
Uahh.. so creative nia lo. :-)
  At 9:24 AM Anonymous Anonymous said:
Seronok I membaca nyonya berpuisi
Menjawab Ah Pek punya meme
Saya senyum lebar begitu geli hati
Ketawa sambil membaca dua tiga kali

Makan cornflakes tiap-tiap hari
Banyak khasiat dikandungi
Jadi kuat macam kuda nanti
Boleh begitu pantas lari sana-sini.

Buku saya pun tak baca, cinema gua pun tak pergi
Apa yang I buat tiap-tiap hari?
Sama dengan nyonya tidur macam babi
Yang bestnya, ada isteri di sisi!

Lepas bangun, I pun gosok gigi dan muka kasi cuci,
Masuk bilik, gua pun boleh tidur balik lagi.
Saya tidur kadang2 bermimpi ngeri
Takda nombor untuk Toto, Magnum dan 4-D

Shopping, gua pun tak gila, gua tak berapa gemari,
Kawan saya kata gua ini cikgu weird sekali.
Apa boleh buat, I ni takda money
Harap2 nyonya boleh bagi!!!

PS: How's dat for my attempt at puisi BM???
hi suituapui,
WOOWWWW...! cikgu ini hebat sekali...**tepukzzzz tangan**

when willcikgube in Penang? maybe i can buy you kopi.
can u pls email me:-

nyonyapenang@gmail.com

hear from you. :))
  At 3:54 PM Anonymous Anonymous said:
*standing ovation*

Puisi Kak Nyonya powerful sekali
Lepas baca, gelak tak henti henti
Adik disini ingin berstudy study
Bila Kak ada masa ajar gua nanti ;)